Hi everyone, cherish every moment and don't forget to follow my blog, i will follow back ^^

Sunday 13 August 2017

Cerpen Tentang Ibu

Saya Ina berumur 25tahun. Papa saya dah lama meninggal masa saya kecil lagi iaitu sekitar 11tahun begitu. Jadi mama lah yang menjaga kami 4 adik beradik. Saya anak ketiga. Kak long saya bernama Nani berumur 28tahun. Abang ngah Hairee berumur 27tahun. Adik Yana berumur 21tahun.

  Baiklah cerita ini mengenai keluarga saya. Sambung semula, nama mama saya Piah. Papa saya Fariy.

  Okk start story daa. Ketika papa meninggalkan kami sekeluarga kami adik beradik masih kecil. Walaupun ketika ayah tiada saya budak lagi tapi saya masih mengingati kejadian tersebut dengan jelas. Pagi itu seperti biasa saya, kaklong, abang ngah dan adik bersiap-siap ke sekolah. Mama sedang menyiapkan sarapan untuk kami sekeluarga. Papa juga bersiap sedia untuk pergi kerja. Papa bekerja sebagai penghantar surat. Masa adik Yana cepat-cepat membawa saya untuk ke sekolah, papa menegur Yana 'Adik ni makan la dulu. Tak lari juga sekolah tuu.. Kakak long, kak ngah, abang pun makan dulu..'. Jadinya kamipun terpaksa makan juga sebab jam masih awal lagi. Mama hanya tersenyum...

~bersambung

No comments:

Post a Comment