Hi everyone, cherish every moment and don't forget to follow my blog, i will follow back ^^

Sunday 8 April 2018

Dukun best tak?




Kelmarin I dan housemate pergi tengok kahwin kawan then malam tu singgah kat Rawang tengok cerita Dukun yang baru saja ditayangkan kat pawagam mula 5.4.2018.

For me, cerita ni taklah memberi impak untuk i (waktu i tengok masa tu) but because it's a adaptasi dari kes Mona Fandy (kes yang famous waktu i masih tak lahir sampai i jadi budak. i xingat but waktu kecil2 pernah baca surat khabar about them but i don't really know their story like i'm so young waktu tu) i cari tahu juga disebalik tabir pembuatan filem ini. 

Imbas kembali yang terlalu kerap juga buat i bingung sekejap (waktu polis pergi jumpa Halimah untuk soal siasat, ada budak masih kecil sbg anak Halimah), i ingat itu sedang berlaku. But part yang polis tu pergi balik kat rumah Halimah, anak Halimah dah besar dan dia bagitahu ttg rahsia yang dorang simpan selama bertahun2 baru i tahu yang first tu imbas balik. 

Well tabik untuk artis2 yang menjayakan 'Dukun' iaitu Umie Aida, Faizal Hussien, Bront Paralae, Adlin Aman Ramlie, Sofi Jikan, Namron, Ramli Hassan, Elyana and many more. Paling i ingat waktu Umie Aida dan Elyana menyanyi. Best pula lagu tu.

I give 3/5 star because the story agak mendatar and klimaks pun tak berapa wow maybe because my expectation for this movie was very high. But surely i recommend to those yang nak tengok lakonan Umie Aida, Faizal Hussien, Bront Paralae, Namron and many more silalah tengok.

Biarpun begitu, Dukun ni menyelitkan pelbagai nilai yang baik dan tak sepatutnya kita amalkan. Dukun mengingatkan kita untuk percaya pada yang satu iaitu Allah dan menjauhkan diri dari amalan2 yang tidak baik kerana amalan ini boleh membuatkan diri kita berdosa. Nilai kasih sayang seorang ayah juga ditonjolkan dalam cerita Dukun. 

Thats all, bye.

*kalau korang nak tengok jangan bawah adik korang yg masih bawah 15 tahun sebab ada unsur dewasa. Bawalah kawan2 or kakak/abang or ibu ayah n orang tersayang
*Lastly, sokonglah industri perfileman Malaysia ~,~








No comments:

Post a Comment