Hi everyone, cherish every moment and don't forget to follow my blog, i will follow back ^^

Thursday 10 August 2017

Renungan bersama : Percayalah pada ketentuan-Nya

Shalom..🙏🙏
Salam kasih sayang,salam damai. Hihii
Yakinlah kepada yang satu, yang kuasa pencipta seluruh dunia dan isinya.. Aminn

Guys, setiap kisah atau jalan hidup kita, mari kita serahkan dalam kuasaNya kerana melaluiNya hidup kita akan lebih bermakna.. Percaya atau tidak kalau kita dekatkan diri kepadaNya hati kita akan tenang dan segala problem dalam hati@kehidupan kita dapat kita hadapi dengan penuh apa yaa penuh syukur,terima kasih,gembira. Jangan katakan kenapa saya diciptakan begini? Apa gunanya saya hidup? Mengapa ini terjadi dalam hidup saya? Tapii percaya semua kisah hidup kita itu adalah sudah disusun baik-baik olehNya kalau kita mau campurtanganNya, kalau tidak yaa itu kealfaan/kesilapan kita sendiri. Setiap kegagalan,kekecewaan yang kita alami ada hikmah tersembunyi. Percaya okk. Jika kita masih boleh bernafas ucapkanlah syukur dan pujilah namaNya dalam hidupmu. Tiada yang akan berkurangan kalau kita berbuat demikian. Mmm, kadang saya sering merasakan yang hidup saya tak ada maknanya dibanding orang lain, saya kecewa,putus asa,sedih dan bermacam-macam lagi perasaan negatif yang tak boleh saya terima. Namun melalui kekuatanNya saya teguhkan, kuatkan diri ini. Saya percaya yang Tuhan takkan pernah tinggalkan umatNya. Di situ saya belajar untuk lebih dekatkan diri kepadaNya melalui doa dan pujian syukur kepadaNya. Saya dikuatkan hanya melalui doa yang singkat tapi sangat bermakna. Oleh itu, marilah kita kuatkan iman kita lebih lagi dalam dunia yg penuh cabaran ini. Hehe.. Bye,Goodnight...😇😇😇🌸

P/s;berdoalah dalam namaNya, biar hanya sekejap tapi Tuhan tahu segala sesuatu di hati kita. Trust n have faith k..

😇😇

No comments:

Post a Comment