Hi everyone, cherish every moment and don't forget to follow my blog, i will follow back ^^

Thursday 5 April 2018

'Aku seorang perantau' by Annie




'Aku seorang perantau'


Di keheningan malam,
teringat aku akan gelak tawa,
ayah, ibu, abang dan adik,
jiwaku meronta kerinduan.

Hidup di perantauan,
perlukan kesabaran,kecekalan hati,
bukannya sekadar suka-suka,
namun niat menggapai segulung ijazah,
menimba ilmu di dada,
untuk bekalan hari mendatang.

Semoga diri ini tabah,
Kuatkan aku Ya Tuhan,
Pegang tangan dan kaki ku agar aku tidak jatuh,
dan
Bila aku jatuh bantu akun untuk bangkit semula,
Dengan-Mu aku kuat,
Tanpa-Mu aku rapuh,
Hanya engkau satu-satunya yang dapat menguatkan aku.


Kuatkanlah aku..





Complete 5/4/2018, 1.40 am.

Truly me,
Annie
(Annie_B)





No comments:

Post a Comment